10 Ocak 2012 Salı

Geleceğin yönetmenlerinden 3 boyutlu çizgi film

Onlar yaşları 7 ile 12 arasında değişen ilköğretim okulu öğrencisi. Hepsinin ortak özelliği çizgi film ve sinema merakları. Kılıçaslan Eğitim Kurumları'na bağlı okullardan seçilen üstün zekâlı öğrencilerden oluşan gruplar, 3 boyutlu çizgi film çekiyor.
Yönetmen ve senarist koltuğuna oturan öğrenciler, titizlikle çektikleri filmleri daha sonra seslendiriyor. Yönetmen olmak isteyen çocukların hayali, 'Allah'ın Sadık Kulu; Barla' çizgi filminin benzerini çekmek.

Kılıçaslan Eğitim Kurumları bünyesindeki okullarda teste tabi tutularak 100'ü aşkın üstün zekalı çocuk tespit edildi. Çocuklar, normal eğitimlerin dışında Üstün Zekalı Eğitim Merkezi'nde yetenek ve becerileriyle ilgili eğitim alıyor. Yelkenoğlu Koleji bünyesindeki eğitim merkezinde, sanat, bilgisayar, çeşitli oyunlar, origami (kâğıt katlama sanatı), gör-öğren-keşfet, çizgi film ve sinema meraklıları için dersler veriliyor.

Çizgi film teknikleri grubunda yönetmen olarak görev alan ilköğretim beşinci sınıf öğrencisi Gülten Berra arkadaşlarıyla birlikte çizgi film hazırlıyor. Gülten, Pepee ve Keloğlan gibi 3 boyutlu çekilen çizgi filmleri kendilerine örnek aldığını ifade ederek, "Bizim çektiğimiz çizgi filmler 3 boyutlu. Kullandığımız program sayesinde aktarılan fotoğrafları önce birleştiriyor, sonra seslendirip çizgi film haline getiriyoruz." diyor. Çizgi film ekibinden Kezban Dilara Güngör ise 2-3 dakikalık çizgi film hazırladıklarını söylerken, daha uzun süreli film hazırlamak istediklerini dile getiriyor.

Bilgisayar öğretmeni Nusret Yıldırım, öğrencilere verdikleri eğitim ve kullanılan programlar sayesinde tamamen kendilerine ait senaryo, dekor ve figürler aracılığıyla 2-3 dakikalık çizgi film hazırladıklarını anlatıyor. Origami eğitimi veren İdris Abacı da üstün zekâlı çocukların zekâ gelişiminde üç boyutlu kâğıt katlama sanatının önemli olduğunu ifade ediyor. Gör-öğren-keşfet derslerini veren sosyal bilgiler öğretmeni Ahmet Bayar, özellikle doğadaki güzellikler ve köprü gibi bazı yapıların çocukların dikkatini çektiğini belirtiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder